En push för Linda Gillard- bokbloggsjerka

Pusha för en europeisk författare som du gillar.

Det tycker Annika på Annikas litteratur- och kulturblogg i veckans bokbloggsjerka. Vill du veta mera om bokbloggsjerka? Kolla här!

Jag har en författare som jag ofta berättar om när det ges tillfälle. Hon heter Linda Gillard och bor i Skottland. Hon har en riktigt trevlig hemsida, http://www.lindagillard.co.uk.

Jag har läst de tre böcker som blivt publicerade som pappersböcker, Emotional Geology, Star Gazing, och A Lifetime Burning. De böckerna hör till mina absoluta favoritböcker, och jag har just laddat ner en kindle-app så jag ska kunna läsa hennes två böcker som bara förekommer som kindle-böcker.

 

 

8 reaktioner på ”En push för Linda Gillard- bokbloggsjerka

    1. Dom är kanske inte helt enkla att beskriva. Emotional Geology handlar om en kvinna som dragit sig tillbaka till Isle of Skye, men som kommer till att hon nog ändå vill leva, inte bara gömma sig.

      Star gazing handlar också om att våga prova på nytt, huvudpersonen är blind.

      A lifetime burning handlar om två tvillingar som har ett minst sagt speciellt förhållande.

Lämna en kommentar